Elon Musk’ın 2022’de gerçekleşen satışla sahibi olduğu Twitter’ın adını değiştirerek işe başlamış sosyal medya devi X olarak değişmişti. İsim değişikliği ile içerik politikaları da değişen platform satın alımın ardından başlatılan davayı genişleterek, büyük markaları reklam boykotunda yer almakla suçladı.
Reklamlarını keserek boykota giden firmalar nedeniyle Elon Musk milyarlarca dolar kayıp yaşadığını ve bu durumun rekabeti engellediğini savundu.
ELON MUSK ŞİMDİ DE GÖZÜNÜ BÜYÜK FİRMALARIN KASASINA DİKTİ
Daha önce açılan davada CVS, Twitch ve Dünya Reklamverenler Federasyonu gibi kuruluşlar hedef alınırken, hisse’de yer alan habere göre; X davaya yeni şirketler ekledi. Lego, Nestlé, Tyson Foods, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, Pinterest ve Shell International gibi dev markaların, platformun yeni sahipliği sonrası reklam harcamalarını durdurduğu iddia edildi.
X’in avukatları, bu boykotun platforma büyük ekonomik zarar verdiğini ve etkilerinin uzun yıllar süreceğini belirtti. Şirket, sosyal medya platformlarının kendi marka güvenliği standartlarını belirleme hakkına sahip olduğunu ve reklam verenlerin birlikte hareket etmesinin rekabete zarar verdiğini öne sürdü.
“BOYKOT ADİL REKABETİ ENGELLEDİ”
X platformu, şirketlerin reklamlarını kesmesinin, piyasa dengesini bozduğunu ve adil rekabeti engellediğini dile getirdi. Davada, reklam harcamalarını kesen markaların, sosyal medya platformlarına baskı yaparak pazar dinamiklerini kendi lehlerine çevirdiği iddia edildi.
Musk’ın X platformunu satın almasının ardından içerik politikalarında ciddi değişiklikler yapıldı. Platform kurallarını ihlal eden bazı hesaplar geri getirildi, içerik moderatörleri işten çıkarıldı ve özellikle siyasi manipülasyon ile çocuk istismarı içeriklerine karşı çalışan müfettişlerin görevine son verildi.
Bu değişiklikler, markaların X’te reklam vermekten kaçınmasının temel nedenlerinden biri olarak gösterildi. Ancak Musk, şirketlerin bu tutumunun haksız bir boykot olduğunu ve X’in ekonomik zararına yol açtığını belirtiyor.
PARÇA PARÇA DEĞİL TOPLUCA ALACAK
X’in açtığı davanın nasıl sonuçlanacağı belirsizliğini koruyor. Eğer mahkeme, reklam boykotunun rekabeti engelleyici bir hareket olduğuna karar verirse, büyük markalar tazminat ödemek zorunda kalabilir. Ancak şirketlerin marka güvenliği endişeleri nedeniyle bu boykot kararını aldığı da savunuluyor.
More Stories
Uçuşlara kar engeli: Sabiha Gökçen Havalimanı’nda uçuşların yüzde 10’u iptal edilecek
Husumetlisine kurşun yağdırdı: 3 yaralı
AKP’li vekilden akıllara durgunluk veren teğmenler açıklaması: Yok artık dedirtti